BNO是否歐盟公民?看文件

喺《里斯本條約》正式實施後,小弟係時候同discuss, uwant同高登上果堆五毛黨嚟個了斷,結束戰爭。

以上嘅德文文件,喺呢度一位讀者,今年成功用BN(O)申請德國Residence Permit嘅文件,文件上清楚寫明對方係British,以及根據歐盟公民嘅條款,批發Residence Permit,呢份係慕尼黑發出,小弟另一位朋友喺波恩亦成功申請相類文件,加上Andrew Chan提供過嘅資料,呢個唔係Admin error嚟。BN(O)好明顯,喺德國可以運用歐盟公民嘅權利,德國係咁做,其他歐盟國家好難唔跟,因為執法最嚴謹正係德國。

再睇另一個唔係歐盟,但屬於德語系國家成員嘅瑞士
http://www.bfm.admin.ch/etc/medialib/data/migration/schweiz_-_eu/broschueren.Par.0010.File.tmp/blau_en.pdf

Who is affected by the Agreement?
The Free Movement of Persons Agreement and its supplementary protocol apply to all nationals of EU member states (i.e., anyone holding a passport issued by an EU member state), EFTA states1 and Switzerland.

任何EU成員國發出嘅護照,都可以喺瑞士自由出入,至少可以喺當地申請Permit B,住夠五年就可以申請永久居留嘅Permit C。

依家,德國同瑞士肯定係BN(O)有權住,瑞士唔理係唔係護照寫明係EU Passport,因為佢個條件係任何歐盟成員國發出嘅護照,德國亦唔會理你護照上有無寫European Union,大家可以肯定係,BN(O)喺歐陸國家權利好清楚,唯一未係咁清楚係同屬Common Travel Area嘅愛爾蘭。小弟引述果份文件係瑞士外交部發出,所以discuss果班問領事館黨,或者偽造領事館回覆黨,唔該同我收工。

當然爭取BN(O)平權依然要繼續,因為依家BN(O)以及相當部分居英權持有人(主要受害係BN(HK)A 1990下得到BC嘅香港第四代人),喺香港生嘅仔女係享有唔到英國籍,呢個要繼續爭取,但一旦香港未來半年內出咗事,或者有人頂唔順依家香港嘅氣氛,你又識德文,可以考慮依家準備撤離。如果你做金融界,除咗香港,法蘭克福以及蘇黎世你都可以考慮,唔駛只喺等香港,可以申請定德國或瑞士有關嘅執照有備無患。

29 則迴響

Filed under 英國與歐洲

29 responses to “BNO是否歐盟公民?看文件

  1. 我和弟弟現在也是住於德國慕尼黑。

    我因為6年前曾在柏林讀書,但當時沒有得到德國Residence Permit文件。但在兩年前一次慕尼黑旅行,嘗試到此處的 Landeshauptstadt查看後,會得到了以上的文件。

    我的弟弟一年後也來了慕尼黑,但有關人員就說BNO不是EU公民,不可以拿Residence Permit。

    德國對BNO的態度,我也攪不清。但今天已經是12月1日,我會叫弟弟再去查看一次。

  2. martinoei 黃世澤

    To herrsimon:

    叫你細佬再試,有乜結果再向大家報告一下,呢個係重要。

    六年前肯定無可能拎到Residence Permit,我個波恩朋友係2001-2002在波恩讀書。

  3. anthony

    您好
    我想問我現在拿bno可以在歐洲享受當地福利嗎?

  4. Bigdeba

    to Anthony,

    try go to register yourself in Germany and tell them you want to live there because you want to claim their social benefits and see if they will accept your application.

    the Germans may observe the fineprints of the Lisbon treaty but they are not dumb. You need to show that you have a reason to be there in order for them to issue you the certificate AND NO, if you have never worked and paid into their unemployment insurance, you won’t get a single € from them.

    it’s just sad to see some people who can think about nothing else but to abuse the system.

  5. Pierre

    To: anthony

    你閣下响歐洲合法全職工作同居住過,賦交過歐洲薪俸稅同國民保險金,你咪有權响有歐洲福利囉。

  6. martinoei 黃世澤

    多謝以上兩位同我鬧爆anthony,小弟係有權懷疑果啲發表打算拎本BN(O)去歐洲白食白住嘅友仔係五毛黨,隨時係公布IP及電郵政策待候。

  7. Jacob

    係唔係一定要去到先申請ga??可唔可以o向香港申請o左先再睇下得唔得再去ga??

  8. frankie

    我住係愛爾蘭既,黎左7年嫁喇!!!今日我去左GARDA STATION簽証,我問個移民官,我個BNO會唔會因為個LISBON TREATY唔洗簽証,佢好串咁同我講話我係BRITISH NATIONAL OVERSEA, 同BRITISH NATIONAL係TOTALLY DIFFERENT!!!!又話叫我要問自己去英國領事館問!!! 仲有,我覺得佢有少少歧視外國人,我將所有資料比哂佢,佢都係度為難我,BANK STATEMENT 唔可以當ADDRESS PROVE,之後比大學學校信佢,佢又話點解學校冇SEND 我既ATTENDANCE比佢!我同佢講,我一班都300幾人,老師點知你有冇返學呀,我話係咪個D LANGUAGE SCHOOL先需要 ATTENDANCE,佢就話我當自己係邊個,個個都要ATTENDANCE點解得我一個唔洗! 但我個封信就已經証明左我係學校讀書,根本正規大學就冇咩ATTENDANCE!! 我以前簽証係DUBLIN 個IMMIGRATION OFFICE都係拎呢D資料去一樣係咁簽!!! 之後仲話我ATTITUDE有問題! 我真係好想投訴佢! 唔知我可以點做?

  9. anthony

    其實我是想到那兒讀書,也因家不富裕,想問問而已。

    謝。

  10. KMB59

    看來德國(EU成員)及瑞士(EFTA成員)都視BNO等同BC。

  11. martinoei 黃世澤

    To frankie:

    愛爾蘭同英國本土係Common Travel Area,班友做嘢係跟英國Home Office果套,所以一過里斯本條約,撞機撞到最應正係愛爾蘭,愛爾蘭好有潛質爆發第一單BN(O)官司。

    To KMB59:

    喺大陸法國家,BN(O)應該等同BC,實際依家有問題係芬蘭(最亂可能係佢)、愛爾蘭同英國本土。如果愛爾蘭呢個CTA成員侷住要當BN(O)係EU Citizenship,可以點收科,我諗緊呢個問題。

  12. GARY

    你好,

    本人都有一個朋友揸bno來回法,德,意大利,都可以直通EU line,而且係冇打過印.
    想問問究竟而家新續既bno,係咪有歐盟標誌係刲面?

  13. Twinings

    為何實際依家有問題的是芬蘭?

  14. 其實講咗咁耐,而里斯本條約亦都己經生效, 究竟BNO持有人係唔係歐盟公民同埋有冇歐洲居留權, 可唔可以好似波蘭人咁走去英國搵工長住?

  15. frankie

    to martinoei 黃世澤:

    咁我而加可唔可以好似其他網友咁樣,先去其他國家睇下拎唔拎到RESIDENCE PERMIT, 例如比利時個D (因為聽我朋友講好似得), 之後再返愛爾蘭換返居留身份?? 或者直接搵個律師咨詢下??

  16. Kin

    TO: GARY

    我剛於上月11月27日去RENEW BNO
    而護照簽發日期係12月1 日.
    即是條約正式生效之日.昨天收到快遞.
    不過BNO的封面上仍然未有EU標誌
    我諗如果BNO封面上已經印有EU標誌的話,
    即等如EU PASSPORT,咁亦代表有居英,居歐的權利了.
    所以英國應該唔會咁做住….

  17. martinoei 黃世澤

    To frankie:

    你應該考慮搵律師,或者搵British Hong Kong組織,他們在愛爾蘭有代表。

  18. JwHK

    To: herrsimon

    你細佬有結果未呢?

    德國個網站話申請EU Citizen要買左醫保同埋有住址 (如果有就業或一大筆金錢可以足夠你細佬係德國居留一段長時間)個申請成功機會就大d.

    如果依間唔得, 咪轉去另一個城市申請.

  19. 請問我的BNO是在2007年換的 現在須要換新的吗?如有新消息請通知我 謝謝!

  20. 2010年後須要換新的BNO嗎?

  21. Emily

    I renewed my BNO in France. It doesn’t hv EU on the face as well. I think British passport doesn’t have it…I have an employee contract here in France, now waiting for lawyer to handle. If BNO really being treted a EU citizen, then it will save so much of my time for application.

    Hopethis treaty will benefit all BNO holders.

  22. hang

    1)我在巴黎讀書,學生居留證是前年用特區護照申請的。
    看了這裡關於BNO持有人是否等同歐洲居民,我也好奇地拿自己的BNO去政府各大機構查詢。

    我先到專門接待外國人的居留辦事處(14區Hôtel de Police),那個職員知道我是學生,就叫我去18區專接待學生的辦事處(Centre de réception des étudiants étrangers)。我跟他說這個不是學生不學生的問題,我只想了解到底法國怎樣理解BNO的身份。但是他堅持自己的部門只辦理第一次申請居留的工作,其餘無關的問題他們不會處理。

    那麼我就到我自己那區的Mairie和Police。那裡的職員都唔係好清楚,佢地建議我到巴黎的中央警局(Préfecture de la Police de Paris)查問。

    我去這個位於île de la cité的中央警局,裡面有數個獨立的接待處,專責某一洲的人。我先到亞洲那個接待處,那個接待人員勁頹(可能happy Friday作怪)。他又話我是學生,將我當人球踢去18區。

    我便試歐洲區。那裡的接待人員算比較主動,找來另一位同事向我解釋:BNO不是BN,法國不會當BNO是歐盟成員。我跟他說BNO持有人可以用歐洲居民通道入境的現象(我朋友來法旅遊時的經驗),他說入境沒問題,只要不逗留超過三個月。我說有BNO持有人在德國獲得跟歐洲居民一樣的工作證,他說這裡是法國不是德國!(語氣有點串,但以法國人的標準這是正常)。我覺得這個職員算是能夠代表官方立場,所以我也沒有再尋求高一級的職員去處理這個問題。

    這就是我暫時可以從官方人員問到的消息。

    法國官網完全沒有提及BNO的身份。我想知道其他歐洲國家是不是這樣含糊?

    2)此外,我找到一個Europe direct的網:
    http://ec.europa.eu/europedirect/index_en.htm

    我寫了一封email,又打了電話去拜託他們給我弄清BNO的身份問題,現在還沒有回覆。

    3)最後就是人肉測試,我將會更新我的學生居留,在盤算是否用BNO(之前用特區護照)。到時去18區專接待學生的辦事處,就知道法國如何處理我的身份。但我有些少擔心突然轉用另一本護照,續居留會出意外……他們看到我原本的Titre de Sejour的nationality是中國人,現在用BNO,難道會寫我是英國人?此外這個機構是專責歐盟以外的學生,所以我不知道用BNO的話到時會不會有麻煩。

    4)我的終極疑問:如果法國不當我是英國人,那麼我的BNO所指的國籍是甚麼??(他們似乎想把我推到中國那邊)如果我又沒有特區護照的話,那麼我的國籍又是甚麼?

  23. martinoei 黃世澤

    To hang:

    非常多謝你的分享,特別在法國官僚令人費解的一面(算吧,全歐洲都知法國是什麼事都可以發生的國家),請你用martinoeireader@gmail.com保持聯絡。

    還有,不要用德國例子撻法國人,法國佬只會玩謝你。我對著我的法國客戶時,是用印尼人身份,不是英國人,你估估怎解。

  24. steven

    持有BN(O)的人是無國籍人士,BN(O )被北歐三個國家承認是歐洲公民,可以在當地居流,讀書……

  25. JwHK

    To: hang

    [他們看到我原本的Titre de Sejour的nationality是中國人,現在用BNO,難道會寫我是英國人?此外這個機構是專責歐盟以外的學生,所以我不知道用BNO的話到時會不會有麻煩]

    ===> 如果用BN(O), 我覺得正常應該寫自己係British. 之後你要解釋你有雙重國籍咁樣法國人先會明白你有兩個國籍身份.
    可能你要用特區護照 “出境" 先, 之後用返BN(O) “入境法國" 先算合理, 因為人地有得查你個入境記錄.到時你就可以同學校同埋當局講你係用BN(O)入境, Titre de Sejour的nationality就應該會被當局改為British.

  26. hang

    to JwHK:

    先多謝你的提議。上個星期我跟我的香港女友一齊更新居留。她很順利拿到récépissé(臨時居留證,五月才能拿正本)。而我還要補交一些資料,所以兩個星期後再去辦理。

    我跟我女友這次用BNO(之前用特區護照)。出生地我們填香港,國籍填BNO,但國家一欄就填中國(填表那刻我們認為香港現在屬於中國)。我女友拿到recipice時發現下一張居留證的國籍仍然是中國,回家後越想越覺得自己低B,為甚麼不試下填英國。我打算下次補交資料時把國家改為英國(理據是國籍那一欄放在出生地傍邊,可以理解成:我出生時香港屬英國,所以國籍應該寫英國。)

    我不知道這次能不能成功改掉國籍,但都想為日後打算。我們得知很多BNO持有人進入歐洲時排歐盟隊兼沒有被蓋印。我曾經問過法國警方,他們解釋免簽證不等於居歐權。但我跟女友討論時,我們都R爆頭:雖然免簽證進入一個國家不等於我是那國家的國民,但如果不蓋印的話,你如何限制我逗留多久?

    我們繼續討論這個問題,我女友得出跟你一樣的想法:先用特區護照出境,再用BNO入境,「撇甩」特區護照。我想問除了回香港,有甚麼便利的方法出境/再入境?可以坐火車去東歐短遊然後再進入歐洲嗎?還是一定要在法國直接搭飛機走才算正式離境?要正式跟法國斷關係,需不需要拿甚麼離境證明之類?

    我們都知道BNO的權益未必在每個地方都得到保障,要自己主動爭取。在法國爭取BNO的權益,會感受到官方的阻力,單是複雜的官僚也夠煩。我跟我女友一開始沒有考慮用BNO。但現在覺得一來歐洲學生的自由和選擇多,二來有少少為啖氣,所以開始留意這裡的討論,自己又嘗試使用BNO。不過我們的生活費不算充足,而且大部分時間都要專心讀書–>恕我們不能了無牽掛的人肉測試。所以希望能從你們的討論裡面得到一些建議,在安全的範圍內試得就試。

  27. carmen

    你好!本人係香港人,剛睇到e後文章,雖然已係2009年嘅事,但都好想知,持bno是否可以係瑞士申請居留or工作,如可以係到瑞士直接申請?
    如可以想另外想連同另一朋友一齊申請,但他之前係瑞士過左期出境,用特區護照的!咁佢用bno再入境會否有影響?
    THANKS~

  28. kli

    你好!我經常去西班牙因男友在那裡,唔知有無機會用bno在西班牙申請得到居留呢?

  29. hang

    Update一下我在巴黎使用BNO情況:2011年暑假返過香港,之後再飛返入巴黎,用BNO排EU隊,沒有被stamp。更新學生居留證時,跟上年一樣出示BNO(上年國籍被視為中國)。但今年國籍有新花款:Britanique Hors CEE,意思大概是『歐盟以外的英國人』。唔知算係好咗定壞咗,因為如果英法以外的歐洲國家承認BNO持有人的歐盟身份,咁依家法國雖然唔再屈我係中國人,但又排除我出歐盟以外…………

    有個問題想問大家:如果用BNO由法國過英國,會唔會被英國stamp?海關會唔會質問我點解BNO上冇入法國的stamp?另外一個問題,如果想去德國申請residence permit,是不是應該避免BNO被英法stamp?
    Thanks!

發表留言