五區公投的得與失

五區公投終於結束,個投票情況小弟是極度失望,但怪不了人,連自己都沒返港投票,不可以說自己一點責任也沒有。

但這得票數字差不差,小弟可以說是不差,主流媒體打壓,民主黨不少支持者被某些公投支持者搞到有點難過,只有互聯網,一份民主派報紙動員,都有接近六十萬香港市民走出來,那你政府應該當心。公社兩黨執行上錯漏百出,戰略簡直是失敗(大家明白林忌改名公投的戰略合理性在哪裡),仍有六十萬市民出嚟投票,下次再來公投,就一定膠爆。

但小弟對其餘香港人感到擔憂,這樣大的議題香港人可以選擇不出聲,任由政府強姦,我真係覺得有無搞錯?

由昨天到今天,由於東京極難聽到粵語,英文亦差到極點,所以小弟有空間自己思索一下,如果香港並不是膠不起的話,或許香港人要真的衰鑊甘或接近衰鑊甘至會醒。正如有時有些人,做了一個愚蠢決定屢勸不聽,那就只有讓對方真的衰一次好了。這是通常小弟私下做感情問題輔導用的「最後招數」,在政治上,可以做多少便做多少,但事到如此,我諗要香港人親身見到代價之大才成。

正如法國,法國在二次大戰膠到亡國,在戰後仍然要用硬膠體制,最後搞到法國雞犬不寧,不知所謂,最後法國有軍人政變,唯一目的是請戴高樂回朝搞政改,最後戴高樂將軍利用國會授權他六個月時間,起草了今天用的第五共和憲法,並付諸公投通過。如果公投都無法解決問題,餘下的歷史巨輪不到小弟控制,那真的只能做的是,一旦有什麼冬瓜豆腐,我還能教大家撤退。

在囚人士有四成投票率,還不把事實講明嗎?失去過自由,才會珍惜自由。若非小弟有失去國家的家世(如果沒有BN(HK)A 1997,恐怕我真的連自己是什麼人都不知),恐怕也不會如此認真看待國籍問題一樣。

Short URL: http://wp.me/p7cGY-2ao

後話:小弟想這次民主派支持認清,戰略的重要性,沒有良好的戰略計劃,有一腔熱血也是事倍功半。小弟認為在戰略和戰術錯誤下,有這個結果你還求什麼?

47 則迴響

Filed under 香港政治

47 responses to “五區公投的得與失

  1. Bankers' Arms

    香港人03年夠衰到貼地la! 咪又係唔記得發生乜事!

    真係shame! 15.8%!

  2. Henry Chan

    “失去過自由,才會珍惜自由"
    有一句老諺語是同樣道理:"自由像氧氣一樣.在它消失以前, 你不會想到他的存在"…………

  3. 引用通告: Tweets that mention 五區公投的得與失 « MO's notebook 3 to 4 -- Topsy.com

  4. 同意"戰略的重要性,沒有良好的戰略計劃,有一腔熱血也是事倍功半。" 很難只看議題而不考慮參選人.

    今次只得約55-60萬票(17.1%), 就算不計白票及反對票. 只得六成泛民支持者的票(以2008年作參考 – 泛民支持者有89萬票). 我覺得是食老本.

    雖然公社可歸咎於補選被多方打壓, 但我的看法是沒有民主黨的參與, 就沒有強大的動員能力.

    我認為公社主張的變相公投是失敗的理由如下:
    1) 單一議題不能壓倒參選人的考慮
    2) 成敗定義不清楚. 即使建制派打壓, 如果定白票就是反對公社, 我相信可吸引到建制派或中間選民投票. 我相信有泛民支持者因不支持公投路線而不投票的. (因為投票率高, 才代表市民關心公共事務.)
    3) 新增的選民(年輕人)沒有想像中多. 網絡宣傳雖成功, 但轉變為行動小. 可能要再過多五或六年才成熟.

    估不到連20%都沒有, 比佳叔估中, 爆冷門!

  5. martinoei 黃世澤

    無必要成敗定義清楚,亦不可能清楚,因為對方唔肯玩。

    Sorry,我不認為佳叔估中乜。一個學棍買六合彩都有機會中六獎。

  6. 不留名

    我覺得成個公投策略改進空間唔係話好大,最多只不過係修修補補,唔會改變到大形勢。因為香港人幾十年來對政治都係極度冷感,而今次公投投的正正是單一的政治議題,你想靠咁來谷香港人大舉出來投票係發夢。今次17%的投票率原因應歸咎於香港人的政治文化,而想以一次運動來改變這樣自香港開埠以來的文化係冇可能。

  7. martinoei 黃世澤

    To 不留名:

    所以要睇嚟任由香港膠到無朋友至會有人醒悟,正如我們華裔印尼人係同時被印尼同中國出賣後,才認識民主的可貴,同埋民族主義的可怕。或女仔要經歷過一些感情創傷後,至發現錯過了的某某有幾好,道理相同。

  8. Laure

    —->>>但小弟對其餘香港人感到擔憂,這樣大的議題香港人可以選擇不出聲,任由政府強姦,我真係覺得有無搞錯?

    今日辛苦咗成日,我ge感想同你一樣…

  9. martinoei 黃世澤

    To Laure:

    我整生人最怕是我的壞預感,但買六合彩無鋪中,但壞預感鋪鋪都中,我怕香港日後會好膠,中國民主化好可能要付出極沉重代價,近乎日本二次大戰付的代價。

  10. longhair

    今日有去投票的人,應該感到自豪。

  11. Perennial_Loser

    其實就算將「好暴力」嘅社民連剔除,用公民黨慣常嗰套「一表斯文」,好聲好氣去解釋,成日開口埋口「政治好污糟」、「要顧全大局」之類嗰班人,都係唔會勸得郁。

    呢班人,多數就係有恐慌症/強迫症,本身就係唔理性咁反政治、膜拜「秩序」,或者係呂大樂早排自認嗰隻「珍惜傳統」,90% 不可理喻 – 呢一批人要達到目的,坐響度食花生冷嘲熱諷就可以,咩都唔使做,重可以佔據「和平理性」嘅道德高地,問你點鬥?

  12. martinoei 黃世澤

    To Perennial_Loser:

    所以我話要等場法國大革命佢地至會醒,好似我祖父母、父母輩未經歷過排華都唔會有政治醒悟。

  13. alvin

    作定最壞打算﹐特區政府同班土共好快就會將兩成唔夠投票率spin成唔夠兩成人支持踢走功能組別﹐到時可以點拆招?

  14. ayaka

    其實咁樣「一鑊翹起」不是無好處。
    起碼呢十幾年來走的「又頃又砌」民主路我一直覺得有點錯。

    趁現在重新開始反而更好。
    雖然我們應該開始要買紅衫, 買摺凳, 甚至學整炸/詐彈…

  15. lantern

    對香港人極度失望,無言。Martin你講得啱,香港人真喺唔見棺材唔流淚,而且健忘。以後民主派o既日子會很難過。恐怕23條、深港一家親、甚至港版金盾等等都會陸續殺到!投咗真普選一票的朋友,還是想辦法盡快移民吧。小弟早在老董時期已用腳投下不信任票了。

  16. martinoei 黃世澤

    小弟睇法好簡單

    兩手準備,各位應該準備移民,或者應該認真考慮支持BN(O)平權運動。另一方面,對住呢個硬膠政府,有屎就倒,有膠就玩,唔駛客氣。

  17. Bankers' Arms

    仲係好多港人, 都仲未識得點做一個公民!!!

  18. 義不容共

    請恕唱點反調,如果大家相信認同民主,就要尊重接受人民可以表現冷漠,甚至拒絕或棄權,當然人人都要承擔後果。

    民主道路從來不只一條,目標如何正確,有時也會用錯方法行錯路,政治帶路人應該更多檢討自省。

  19. echykr

    Did some number crunching based on the results:

    Pan-dem total vote count 2010: 500,787 (includes 大專2012)

    Pan-dem total vote count 2008: 868,147

    i.e. 367,360 Pan-dem voters did not vote (though some are because they’re not in HK, like Martin and a few of my relatives).

    The total voters that came out to vote is 559,966, to make a voting rate of 16.60%.

    Had those 367,360 extra Pan-dem voters came out to vote, the voting rate would have been 27.49%.

    Based on yesterday’s results, if you include the 601,877 pro-establishment voters from 2008, the theoretical voting rate would be 34.44%. But even then this referendum would be lost, as they would have more voters (601,877 > 500,787).

    Had those extra 367,360 extra Pan-dem voters come out, then the theoretical voting rate if you include the 601,877 pro-est voters from 2008 would be pushed up to 45.33%, and the referendum would have succeeded (868,147 > 601,877).

    (All this is assuming all other candidates are neutral candidates, including that bitch Pamela Peck Wan-kam)

    Poor planning and execution by the Civic Party and LSD, plus the Democratic Party chickening out, have led to these 367,360 votes losing the will to vote (not including those who were not in HK due to circumstances).

    All I can say is I did my best and voted.

  20. 田中

    ayaka,

    學整炸/詐彈就無謂,我以一個佛教徙去睇,人生/身難得,無謂用自己生命陪中共死埋一份。中國一日無真民主,就算依家俾晒垃圾局有六十直選議都無乜用。係依家本地香港人出生率,洗腦教育ge進行情況,不出廿年,香港同Macau差唔多。

    不如爭取平權好過。

  21. Bankers' Arms

    中共既日子都唔係咁好過, 可能十年內大陸有巨變呢?!

  22. “兩手準備,各位應該準備移民,或者應該認真考慮支持BN(O)平權運動。另一方面,對住呢個硬膠政府,有屎就倒,有膠就玩,唔駛客氣。"

    移民就一定架啦, 不過, 係未所有香港人都可以走先? 同埋, 作為一個係美國讀左3 年大學既人, 我留意到美國似乎都唔係好掂 (經濟我想2012 年都未好返), 但係我想唔到其他更加好既國家可以去移民, 唔通加拿大????

    至於呢個凸區正苦, 我想串爆佢就係架啦, 不過, 實際上可以點玩呢 ? 美國人又會唔會認同d 大學生咁樣表達意見呢? 我所識既美國人入面, 冇人知道咩係玩膠架喎

    ps. 我一直想試下, 想送個小丑蛋糕比奧巴馬, 睇下佢有咩反應

  23. i

    一覺睏之後,無好左亦無差到
    趕唔走零票議員,預左
    但一場公投,總結經驗,以後多左好動政治動員工具
    特區府守唔到寡,明無?

  24. i

    re:"係依家本地香港人出生率,洗腦教育ge進行情況,不出廿年,香港同Macau差唔多。"

    所以要打持久戰, 學星塵醫生開show玩樂起義,
    鄉村包圍城市,互聯網包圍主流媒體,搶話事權.

  25. i

    re: “真係shame! 15.8%!"

    無乜特別;得民主派選民出來投票,土共支持者無出來,
    平時唔投票嘅今次都無投

  26. Joel

    "ps. 我一直想試下, 想送個小丑蛋糕比奧巴馬, 睇下佢有咩反應"

    唔係小弟咀咒你,你如果有咁嘅蛋糕嘅話,都未行到奧巴馬或者特工處特工身邊之前,就畀你班大學同學打鑊金,打到入廠都似。

    移民加拿大呢可以諗下,好得意嘅係因為奧巴馬做咗美國總統,加拿大潛意識係要同美國搞區分,令到加拿大國情慢慢右傾番。例如最近加拿大總理哈珀政府準備為加拿大海軍由"加拿大防衛廳海上指揮部"(Canadian Forces Maritime Command)復名為"加拿大海軍"(Canadian Navy)-原本的改名是由左傾的杜魯多總理在1968年一手OK的。傳統上,杜魯多的遺留影響太深,因為直到現在杜魯多仍然被很多加拿大人擁戴,加拿大歷任政府是唔敢碰佢任內的傑作嘅,但是今次咁做,睇嚟加拿大民意可能有大變跡象。另外,加拿大開始討論私人參與醫療服務(和紐西蘭不同,他們沒有私家醫院),和有左邊的自由黨政客Ujjal Dosanjh公然開始反思多完文化主義,種種現象喺加拿大政治生態下係吹緊怪風。

  27. Laure

    —>>>我怕香港日後會好膠,中國民主化好可能要付出極沉重代價,近乎日本二次大戰付的代價。

    更壞的事一定在前頭,只是不知道是什麼事。
    以後站在最前線爭取的朋友(FM101、馬草泥etc)一定會更容易被打壓,我為佢地好擔心。

    總之,為更壞的事做準備吧,事實已經証明香港人唔見棺材唔流眼淚。代價就準備付吧,就來行預咗要還。今次啲smartass港人連投個票都唔投,就預咗將來要要全體一齊付出代價,特別係我們這群移民都移不到的人。

  28. “唔係小弟咀咒你,你如果有咁嘅蛋糕嘅話,都未行到奧巴馬或者特工處特工身邊之前,就畀你班大學同學打鑊金,打到入廠都似。"

    係因為呢招用錯左, 定係…….人地奧巴馬點都好過曾蔭權, 如果奧巴馬都要比膠, 咁曾蔭權比咩好呢?

    點解仲未有人答到我第2 個問題架 ?? 實際上可以點樣去同凸區正苦玩呢 ? 我每次都係睇martin 既呢個blog, 但係從來未落手做過

  29. 義不容共

    如果大家唔係輸打贏要,唔學似特衰政府同共黨主人咁樣無賴無恥,不斷將個龍門搬來搬去,咁係咪應該接受民意同現實 : 不足兩成投票率,無論公投係真實抑或變相,都完全不合格 ?

    由始至終都覺得,五位辭職議員能否高票當選以至重返議會,根本唔重要,因為既然講明係選議題而唔係選人,如果投票率特高而選左班大專生入去,不更值得高興嗎?

    辭職議員早應預計不成功便成仁,怕輸怕換人,就不要用補選變相公投的法子了。

    絕望之為虛妄,正與希望相同,冷靜檢討思考,怎會沒有其他後路 ?

  30. aLeX

    香港人真喺唔見棺材唔流淚

    我覺得香港人要等到有坦克碌人,解放軍上門問候
    先知到無得搞!!!!!!!

    正一笨實, 你今次唔出聲, 死共匪仲唔有持無恐@@

  31. i

    “無論公投係真實抑或變相,都完全不合格 ?"

    大佬, 凡值得做0既嘢, 邊有咁易成功?
    民主運動未成功係事實,但土共亦無寸進.
    但民主派接班 同互聯網包圍主流媒體0既長期策略已確立

  32. i

    “香港人真喺唔見棺材唔流淚"
    未必
    土共唔投, 不嬲唔投既又唔投,民主派支持者多數投左,
    即係無進無退
    公投唔成功不過原地踏步

  33. 某程度上, 投票比例較民調為差, 及與當初原先估計來比較, 不可算是成功. 由整體戰略及政治論述, 都絕對需要檢討及改善. 尤其是"為何要公投", 為什麼不是浪費金錢等等.

    在公民教育層面上, 多了人認識功能組別的禍害及分組點票的荒謬, 也不是完全沒有得著.

    民主黨, 愚真的不知道華叔及其他領導在想甚麼? 除了甘乃威, 下屆愚不會選任何一位民主黨人進入立法會.

  34. advanplus

    五區公投最大既作用係照妖鏡。

    啲人廿年來做過乜真係一清二楚。

    投票率低係有啲失望,但面對咁強大既宣傳機器都有咁既成績都已經算係咁。

    今日開始大家應該忘記過去個廿年,香港民主運動由今日開始再出發。

  35. dankei

    香港人其實與土共都有一個共通點,大家都係唔見棺材唔流淚的!現在唯有等花生騷開場,看那一方比較有能力,遠遠望見棺材,出手先發制人!

  36. dankei

    但香港人應該只會眼前見到棺材才知死都臨頭,比人秒殺都未知咩事!

  37. bing

    對今次既結果有的失望.
    “唔見棺材唔流眼淚"..呢句講得好啱之餘亦有的心痛..
    可能有好多香港人仲未知道自己係香港係做緊奴隸,未知道什麼是真正既自由, 所以對政治咁冷淡.
    講真.如果我唔係移左民, 係一個有普選既國家生活, 我可能仲係一個唔知自己做緊奴隸既奴隸

    我認為香港係中國最後一個可以實現民主既試金石, 如果咁都唔得既話, 就真係等另一場六國大封相…..

  38. dankei

    我也是土生土長的香港人,要對香港人說出唔見棺材唔流眼淚的評語是真的很心痛!但大家自己知自己事,這是大部份香港人的處事及生活態度,是不想承認但不能否認的事實!

    我都移了民,現在生活是比香港時好,也能參與投票選出各級政治代表,但移民後未有滿足於現狀,反而更加關心香港事,想香港好的意念更強,因為移民只是後路,香港才是我家!我想回家,與朋友家人一同在一個自己長大的地方開心生活,但中共與港府卻不斷用行動叫我們走,自己能力亦有限,總不能把所有親朋戚友全接過來,各人也未必個個喜歡海外生活,有一種很重的無力感,亦有種有家歸不得的感覺!

    所以當看見變相公投出現,其實自己也很緊張,一路追著事態發展,昨日也打電話、email、msn 四處叫在港的親朋戚友投票,但當看見大部份香港人的龜縮表現,真的很痛心,現在事情已過,唯一可做的,只能是大家總結經驗,為下次行動鋪路!

    港內海外同心為理想努力!

  39. Perennial_Loser

    樓上幾位:

    話係「唔見棺材唔流淚」,都算寬容;就今次睇,棺材固然係大眾所求,見到都唔慌會流淚喇。

    話係毓民、大嚿平日行事作風可議,太過趕客,固然有啲道理;不過只要公投議題不變,無論邊個搞都好,自命「理性持平」者一樣會指責咁做係「魯莽決裂」、「激進盲動」、「唔肯溝通/妥協」,要龜縮嘅一樣大條道理龜縮。

    唔理性咁膜拜「理性」,好激進咁反「激進」,毫不妥協咁要求「妥協」…要檢討、要反省,要「尊重他人」,呢班人又何曾做到?

  40. 新仔

    啱啱先睇到呢單新聞, 對香港人非常失望. 香港人哋用行動証明咗中國人低鬼佬一等, 不配有民主.

    同樓上一樣, 我都係移咗民既人; 但唔同既, 香港既現況,令我愈嚟愈唔覺得自己係有家歸不得, 加拿大呢度就係我既家, 做二等公民都好過響香港做順民! 香港已經淪落到只係我既鄉下, 得閒返去行吓算架喇!

  41. 不留名

    樓上各位:

    移民唔係容易的選擇,好多人(特別是八十後)根本冇錢移民,就算有,唔係好多可以習慣外國生活,在嗰邊唔多識到喺香港的死黨,反而身邊所有親戚朋友都在香港,即使在特區政府下生活都可能比外國好。
    最重要的係移民即係走佬,受惠的永遠只有最有錢,交遊廣闊的人。可能樓上的各位都係這類人,但係大多數香港人都唔係。如果所有人一遇到問題就走佬,咁現在美國黑人絕對冇可能平權,因為他們一早走哂。改變唔係一朝一夕的事,何況是要改變一種根深蒂固的文化。

  42. Bankers' Arms

    冇錢移民既, 留得係度, 最好逐項政策同政府"輪", 唔好咁易俾政府碌過d益大陸or四大地產家族既政策!

    只要有對生命既熱愛, 就唔會甘心任人魚肉, 咁就有希望! 點解美國問題多多, 仍然是世界最強? 無他, 因為佢地仲相信American Dream, 令到佢地sense of citizenship好強!

    如果做人唔積極, 俾你移到民都會任人魚肉! 你想融入人地, 人地未必俾你融!

  43. bing

    TO dankei: 唉, 我亦有好多親友係香港, 我都無可能接哂佢地過黎. 黎到呢度之後先發現人地比我地好既地方係邊度(講真, 呢度既民生問題同香港一樣咁多.亦有硬膠政策.)我所享受到既自由, 亦希望我既親友同香港人都可以享受到, 所以身在國外, 心仍然在香港

    to 不留名: 我同意你既講法, 唔係所有人都有移民既能力同意願 (不過移到民既唔一定係有錢la..), 所以更加對今次既投票結果失望…

    其中, 我對香港人既第二代更加憤怒…想八十後好(即有好工作, 好收入, 可買樓+拱養父母), 又唔認真諗下今日既香港同佢地個時簡直差天同地…

  44. c

    “香港人其實與土共都有一個共通點,大家都係唔見棺材唔流淚的!"

    跳咗班,未經Enlightenment直接入工商時代, 即係
    內力未夠火候.

  45. Perennial_Loser

    樓上老兄點中要害…無行過 Enlightenment 重視人道精神呢一層,直接走去講富國強兵物質經濟之類「身外物」,後果一係就變到禽獸不如,一係就自甘為奴。

  46. dankei

    覆不留名: 於我而言,移民只是當買個保險,不是走佬,是以防萬一中共與港府膠爆時還有一條後路可走,我也不希望有一天要 Claim 這份保險! (我想無人買保險是因為想 Claim 保險的,但保險還是有比沒有好吧!)

    不過無論係後路定走佬,我都係希望可以早日回港,與朋友家人一同在一個自己長大的地方開心生活。所以就算人在外地,還很關心香港事。不希望香港有天終於只成為自己的鄉下!

  47. Carl

    Citizen 是指公民。在為公民,投票表達政治訴求是正常不過的事,猶如呼吸空氣一樣自然。Shitzen是解作屁民,是没有運用公民權利而對社會充滿埋怨的人。這些人的生活很像是吃屎一樣。這個英文字形容十分貼切。

    現在社會對政制不滿,民主發展停滯不前。五區補選投票是一個求改變的機會,但十分可惜的是,大部份香港人已經放棄投票基本權利及義務,改變香港的將來,繼續過着抱怨的日子。

    經過516後,原來絶大部份香港人喜歡過吃屎的生活,但我看見這個圖畫,十分核突,十分作嘔,已經頂不住。我以往以香港為家,深信香港人會為未來改變及奮鬥。但今日在香港,看不到希望,只見到沉淪。我會在短時內移民,避免在吃屎的人堆中淹没。

發表留言