等住膠喇

醫生律師供不起樓
特首:量力而為冇問題
2009年10月15日 (09:35 am)
(2人)瀏覽人次:3,717轉寄朋友
行政長官曾蔭權今早出席電台聯播節目,不少致電聽眾均對樓價「脫節式」飆升感到無奈,期望政府推出穩定樓價措施。

任職醫生的市民嚴小姐說,她與任職律師的男友均為專業人士,但想置業結婚,亦因樓價太高而負擔不起。另一位男聽眾更直言,目前樓價已跟社會脫節。

曾蔭權回應稱,雖然近期樓價上升,但價格與 97及 98年高峯時仍有距離,相信市民有能力負擔,不存在買不起樓問題。

今朝早電台烽煙節目,有聲稱係醫生,並且有男朋友係律師嘅聽眾話,佢地夾埋都買唔到樓。乜醫生同律師唔係高薪職業咩,點解買唔起樓。

我諗,大家對四代香港人依家困境了解仲未夠。

律師分兩種,一種係律師,一種係大律師,大律師有經驗,做到資深果隻級數確係發過豬頭,但如果你初出道無乜客,因為大律師係個人執業,自已做老闆,食西北風都好容易。而律師近排有IPO多好少少,但基本上,唔夠五年經驗的律師,有30K人工算你執到,好多有20K人工己經偷笑,仲要專門做埋啲豬頭骨級嘅嘢,最好賺最易做俾啲Partner袋鬼晒。

醫生仲大劑,你做到醫管局顧問醫生咪發囉,一般新入職醫生做到死果款,更加唔駛講做醫療集團果啲受薪醫生,你有30K-40K都可能好唔錯。兩個人夾埋70K,根據依家香港銀行嘅審批制度,你嘅供樓能力係月薪的60%,70K x 0.6即係42K,通常你供1000000嘅樓,你預10K,42K叻仔極咪四百幾萬嘅樓,港島基本上唔駛諗,除非你買北角果啲二三百呎小單位,以前我老哥一個人住,供樓當交租咪無問題,結婚?發夢喇。港女肯制,果啲賣女嘅港媽都唔會制。小弟當年買樓,係被認為係奇人所為,就係咁解,因為同我同代,時至今日可以勇到買樓果啲,都係唔多。當然,小弟依家唔會買樓,摸頂果個最蠢。

有人話,咁買舊樓就得,年青人最缺係首期,所以佢地要做好高按揭成數,七成到九成不等,但銀行政策係,舊樓超過某個樓齡,按揭成數就最高做六成,甚至一半(以半山果堆舊樓計),依家半山廿幾年樓齡嘅樓,都有啲可以三百萬買到,但準備成一百五十萬首期喎,請問邊個俾呢?你要儲幾耐錢,都儲到筆首期,我估無五年到十年都唔駛諗,仲要途中無失業。仲要當年小弟住果啲豆腐單位,依家都要成百七萬,咁半山果啲三百幾萬嘅盤剩番幾多,小弟都幾懷疑。

當呢隻級數嘅四代香港人都面臨咁困境時,唔通得二世祖至可以同中國班洗黑錢茂利揮,所以我話呢個問題唔能夠軟著陸嘅話,小則暴亂,大則誘發香港獨立運動。記住黃仁宇的《關係》論,人搞出革命好多人同經濟、愛情以及自身生存三種關係有關,即係好勇、好貨、好色三大關係。依家好貨同好色都搞唔掂,而香港樓價又牽動中國銀行系統穩定性,成個革命溫床擺咗響你面前。

21 則迴響

Filed under 香港政治

21 responses to “等住膠喇

  1. KMB59

    租樓又如何?

  2. martinoei 黃世澤

    To KMB59:

    你打算唔結婚咪租樓,港媽會容忍結咗婚後繼續租樓乎?

  3. 港燦

    大家識唔識,或知唔知有無年青人夾份租個工廠大廈單位,再分間做一個個細房住 ?

    我地中學畢業個年代 (講緊 14 年前既事) 唔少同學第一件事就係去入表申請公屋,更有男女同學為此假結婚,上到樓之後再以綠表免補地價買二手居屋,但所知而家呢條路都被政府封埋。

  4. 四百萬的樓,借七成半二十五年,實際利息2.35%,一個月供款是13233元,首期一百萬元,借九成半的話是16762元,首期二十萬元。

    我算數不好,如果兩人月入七萬元,把差餉管理費都算進去,他們買四百萬的樓應該不算困難。

    還有甚麼我未算進去?

  5. martinoei 黃世澤

    To kenka:

    照網上按揭計算機計你無計錯,但如果你做浮息按揭,銀行係按1M供10K咁評估,仲要你係無爭卡數喎。2001年息夠低,問題銀行要保證你加息後,都唔過六成入息呢個水位,除非你係銀行員工,特別依家有加息預期,否則無可能照最理想情況審批俾你。

    好似我當年供樓,做七成按揭,固定供款金額係5000,當年我月入都係20K以上,加埋其他還款負擔都未過一半,但銀行就係批得好勉強。

    當然,有一個方法係學我當年咁,供款期浮動,但每月還款額固定,在低息時期,你會還得好快,如果當年唔係決定賣樓,我可以講,我依家己經差唔多供完咁滯,因為你大大加快本金還款速度。

  6. martinoei 黃世澤

    我仲可以補充一點:依家銀行審批按揭係極為審慎,你做某啲銀行員工都可以被拒絕(入息幾多都無用),果班中國洗黑錢專家係俾Cash買樓,呢樣至得人驚。

    否則香港銀行體系邊可能有千八億銀行結餘?

  7. Ken

    1. their combined income definitely much higher than 70k. I don’t know about lawyers, but first year M.O. in HA already earning ard 60-70k now.

    2. 銀行係按1M供10K咁評估… 依家銀行審批按揭係極為審慎…
    still, I think most people here would agree that banks won’t reject a couple with 70k income to apply for a 4M mortgage, unless they have a very bad credit score.

  8. world traveler plus

    第二,第三,第四代.
    第四代是註定輸的一代

    上世代還有臨屋,寮屋,廉租屋
    現在年青人輪公屋被視為不長進, 但長進的年青人都買唔起樓

    除左社會風氣(結婚一定要有樓), 社會埋下一個炸彈.社會契約嘅崩潰. 上一代給第四代灌輸的係:只要你有學識,肯努力,你一定成功. 但到第四代負出了,得到嘅又係乜. 上一次香港輕工業發達, 草根階層加班趕工,尚有加班費. 工時長,但收入有改善. 現在經濟轉營了,草根階層嘅下一代已經不再在工廠工作了(事實上香港再沒有多少工廠), 向寫字樓工作一樣工時長,但無加班費, 比起上一代, 工時長了,生活沒有改善. 第四代輸了.

    日本係 “先進"國家, 佢地第四代都被灌輸差不多思想, 但當第四代還未踏出社會,第三代已經被炒, 終生僱用制崩潰, 社會失去方向, 年青人得不到長工, 只可以secondment ,又或只做數分兼職, 甚至有d做袋鼠族.

    當驢子知道永遠不會得到甘筍,它還會有動力向前嗎?

  9. martinoei 黃世澤

    To Ken:

    1. 依家HA的Medical Officer情況,最好問新醫生,但係如果HA真係夠位,點解咁多私人醫療集團醫生。

    2. 70k一定會批按揭,你太樂觀了,基本上,如果你自己從商、你係某些銀行或金融集團員工、你份約Contract要三個月、半年或一年內renew的,都已經好多未必想批。

    銀行比你們心水清好多。

  10. fanling2009

    但在討論區好多人都在嘲笑呢d 所謂律師醫生都係垃圾, 咁都供唔起, bow tie 今早亦喑嘲連每呎$4K 都買唔起既窮港燦啦! 總之, 買唔起樓既窮港燦似乎全港d 人同港官都好似想將佢地凌遲處死!

  11. 神秘人

    希望香港人起義日子不遠, 如果可以今年年尾或明年開始出現急劇動盪就更好

  12. martinoei 黃世澤

    To fanling2009:

    以依家的情況,依家供唔供得起唔係重點,而係日後你供唔供到先?銀行係好怕負資產,因為依家銀行資本狀況有排都未恢復,爆多幾鋪負資產,就銀行都可能執埋。你依家供到,都唔代表你可以做到按揭,呢個正係銀行界的現實。

  13. martinoei 黃世澤

    我仲要向Ken補充,在金融海嘯後,銀行係唔會齋信Credit Score批按揭,因為HSBC正係迷信Credit Score,在HI(今天的HSBC Finance)損手爛腳。依家可能真係解決到年青人買樓問題的其中一個方案,係大規模將合約制員工轉為公務員,以及大量招聘公務員,因為公務員批按揭仍然係最好條件果批,但後果絕對難以收拾。

  14. 引用通告: 我買不起樓 « 肥醫生@西九龍貧民區

  15. 補充少少:

    月入七萬元的話…一年交稅都要去左十多萬元

    1st year既醫生有六萬七萬?不要玩了…做到五六年仲要考晒試…再加埋連埋津貼,都未必有這個數…

    和我同年紀…但未必有我資歷的醫生同學,人工起碼多我兩三成…達六位數月薪的更不計期數

  16. 我剛結婚, 現在租樓住, 因為無錢買, 不想辛苦為地產商打工, 好彩老婆不是一定要買樓的人, 老人家以他們的經驗, 也提過想我們買樓, 但我不被所動.

    問題的重心是醫生,律師一向被稱為發三師的行業,為何會打電話到電台投訴買不到樓?

    深井碧提半島1010呎向海賣420萬. 太古賣多少, 大家心中有數.

    一些在人家眼中的中產, 想在港島區置業, 我相信他們指的是港島的中產區, 如太古, 西灣河, 中上環, 不是罪過啊! 難道要中產住天水圍嗎? 若中產只能住在新界, 其他普羅市民, 難道要反深圳居住嗎?

    社會上口口聲聲說社會流動性依然存在, 看看大眾的反應, 我非常質疑. 掌權的不知道究竟發生什麼事, 以老皇曆看事物!

    若他朝一日香港獨立, 我一定支持!

  17. 容小弟小小離題﹐HSBC Finance 損手爛腳唔係因為迷信Credit Score﹐而係因為種種原因(例如政治壓力﹐你唔批俾個黑人會俾人告種族歧視)﹐Credit Score低都被迫照批﹐所以先有所謂次級按揭。銀行咁進取﹐係因為同前克林頓政府講掂數﹐政府要銀行鬆手批核次按﹐政府就要立法容許銀行將按揭證券化轉售出去分散風險。

    前幾年小弟同D地產經紀朋友傾開﹐嗰D按揭聽到都令人心寒﹐借款額可以高過樓價(即係首期唔使俾仲有錢攞番)﹐還款額可以低過利息(即所謂Negative Amortization)。因為銀行唔使承擔風險﹐按揭可以轉售等於借人哋嘅錢出去﹐但手續費就自己袋﹐當然鬆手。

    講番香港﹐依家D人想政府做嘢﹐煲呔不如學下當年克林頓﹐叫金管局放水喉搞大按揭證券公司﹐陳德霖係自己人唔會托手踭﹐幫人上車(尤其係D冇能力上車嘅人)亦肯定會令民望颷升﹐橫掂爆煲都係十年八年後嘅事啫﹐到時都唔知邊個做特首啦。

  18. martinoei 黃世澤

    To Alvin:

    HSBC Finance果啲Credit Score都好得人驚,雖然你講果啲確係主因。

    如果港府學克林頓咁做,我第一時間拋售港幣。

  19. To Martin:

    FICO Score 500 樓下想借錢買樓? 十幾年前真係銀行門口都唔俾你入o架!

    煲呔其實幾慘﹐樓價高就俾買唔起樓嘅人鬧﹐整低樓價就俾買咗樓嘅人鬧。如果唔係美國次按爆咗煲﹐我諗港府真係會學克林頓都唔定。

    如果講港英陰謀論﹐高地價政策都算係港英留俾香港最大嘅地雷。

  20. dankei

    一句講晒: 生不逢時 (或地)!

  21. hoho

    1. 依家HA的Medical Officer情況,最好問新醫生,但係如果HA真係夠位,點解咁多私人醫療集團醫生。

    因為私人醫療集團醫生薪水一般高過HA的Medical Officer 10-20 %
    每年最多人工的大學畢業生正正是受雇私人醫療集團的醫生

發表留言