萬般皆下品

繆美詩:生死之後

我係一個懶人,我記得細個遇過類似大劫,結果第一時間係想瞓覺同食。但呢個細路連身邊菲傭都唔理,居然諗返學,呢個就係華人文化萬般皆下品,唯有考試高嘅問題。

如果真係讀書高,我諗個社會唔係咁變態。但個細路一諗諗起返學,因為唔返學,可能係籐條炆豬肉之類,最緊要唔係知識,或者智慧,最緊要係考試叻。成個社會呢個心態,咁多年嚟都無變過,否則大家點會見識到咁多高分低能嘅友仔,仲日日激到大家紮紮跳。

所以我近排推薦人睇奇美創辦人許文龍嘅回憶錄零與無限大,我諗以下嘅話,至係值得教下一代:

這麼多年來,事業只是我人生三百六十度中的九十度而己,另外九十度是釣魚,與大自然相處,九十度是藝術,我對社會與環境的關懷,也是九十度。這就是我的三百六十度人生。

佢因為想自己生產提琴(佢童年無錢買琴),所以研究塑膠,最後創立奇美。我諗呢個世界好多嘢,比考試成績重要。

後話:好多統派都痛恨許文龍,話佢親日,但佢嘅右派思想,同對日本感念之情,同我地呢啲由英治時代走到中治時代嘅不謀而合,一個其實思想根柢並不中國嘅人,我明白呢個人確係台灣奇跡,但要學做企業家,應該學佢,而唔係李嘉誠。奇美博物館其中一位紀念嘅人物,係為言論自由而死嘅鄭南榕,相信香港無乜咁嘅有錢人。

仲有一點,佢對港英自由經濟嘅真諦,比好多人知得仲多,以下一段,謹供參考:
⋯你看,香港政府的收入中,跑馬占了百分之十幾,人民高興,政府也高興,中華民國為何不讓地下的賭博拿到檯面上來?⋯

《零與無限大》,頁184

呢樣嘢,明光社班硬膠永遠唔會明。

2 則迴響

Filed under 香港政治, 文化批判

2 responses to “萬般皆下品

  1. v

    中華民國延續咗中國大政府o既傳統。政府乜都管,而台灣人亦慣咗。

發表迴響

