欣賞清明上河圖:欣賞啲乜至得架?

小弟好少寫藝術,並唔係因為無學過,小弟家學淵源,尚有一定美術同書法底子,只不過唔夠熟怕寫錯。只不過,呢次清明上河圖互動版嚟香港展出,搞出炒飛熱潮,但花生人士太多,大家只知道係世博中國館鎮館之寶,但係,有乜價值至得架?

小弟研究漢字系國家文化,一向都係中、台、日、韓、港、越視為一個整體,因為六地文化互有關連。最典型例子係書法,依家由於中國書道不傳(同簡體字破壞力有直接關係),好嘅紙筆墨硯好多時要去日本、韓國去搵到好嘢,認真荒謬。而王羲之最可能係唯一傳世真跡嘅《喪亂帖》,正係日本皇室珍藏,唔係二次大戰搶返嚟,係奈良年代由和尚帶返去日本。

當《喪亂帖》都東渡扶桑果陣,好多中國藝術風格都係果時東渡,特別宋朝有唔少商人旅居博多一帶,形成日本好多文化上係承傳唐宋,所以大家見到點解《清明上河圖》咁似日本啲嘢,因為日本啲嘢係唐宋果陣一路保存到依家。正如較早前有啲中國硬膠,竟然將著漢服嘅人當成著和服嘅人,因為中國班友完全唔記得乜叫中華文化。日本和服另一個名係吳服,而大致式樣上,係跟唐朝嘅服裝,所以你叫我結婚著嚟自滿族嘅馬褂我係唔會咁做,一係完全著西服,一係同時著印尼民族服裝(因為法律上我係印尼土著,去到馬來西亞依家可以當係土著,得啖笑,呢個法律漏洞係黐線之最),如果要著漢族傳統服飾,我唔介意著吳服,因為吳服正係源自中國,咁都唔知呢啲硬膠就睇番歷史書喇,特別係清政府禁止漢服嘅歷史,自清政府剃髮令後(著漢族服裝要殺頭),漢族服裝只係保留喺越南、朝鮮同日本,有傳流亡日本嘅革命黨人係專登著吳服出入,以示自己驅除韃虜,恢復中華嘅決心。

所以,如果藉清明上河圖互動版嚟港機會,講唐宋文化點樣影響成個漢字系地區,同今日嘅日本文化嘅關係(日本文化係正統中華文化保留最多繼承者,其次係台灣同埋大韓民國,中華人民共和國基本上無呢個傳承資格),原來我地有時鍾意日本果啲好嘢,個根源查實都係中國,我覺得係有意思。如果只係硬膠膠咁展示個互動版算數,亦無其他輔助展品,睇完唔知做乜,大家之後會發現大家炒嚟都唔知做乜。

2 則迴響

Filed under 文化

2 responses to “欣賞清明上河圖:欣賞啲乜至得架?

  1. Dbdb

    香港的上路圖仲精彩,中環,銅鑼灣,尖沙咀。

  2. 義不容共

    中共匪類好意思拿宋朝的文明來自我陶醉?!

    很諷刺的事實:內地作者蕭建生寫的《中國文明的反思》,推祟宋朝政治開明,文明昌盛,從而批判專制之弊,這是本在香港才有機會看到的「禁書」。

發表迴響

