印尼人相信抗爭

BBC: How Indonesia overtook Nigeria

香港人成日有啲硬膠論調,話唔好抗爭,要和諧就搵到錢。但小弟一直都唔信呢套,而小弟唔信呢套嘅理由,查實同印尼文化好有關係,特別我果個家鄉。

小弟家鄉係亞齊省,果度打咗三十年內戰,一鋪南亞大海嘯,真係嚟個天譴大家至收手,民風有幾勇悍大家諗吓。但印尼全國由戰後到華裔瓦希德教授做總統為止,除咗華裔好少參與抗爭,周圍都係大大小小抗爭,東帝汶又爭取獨立,亞齊夠同印尼同文同種同宗教,結果一樣開片開到七彩。亞洲金融風暴搞唔掂經濟,就全民反檯,搞到蘇哈圖落台,哈比比都坐唔住。

當然印尼戰後連串抗爭,人命代價係好大,幾多妻離子散家破人亡大家知嘅,但印尼最終都清理好多荷蘭殖民遺留嘅膠嘢,你睇印傭願意學廣東話就知,有啲唔做女傭去經商都有,十年廿年後,印尼仲出唔出口印傭嚟香港都好難講,因為印尼本身有實力搞製造業,而出口外傭唔係佔印尼經濟咁大份額,唔似菲律賓。

所以呢個世界好簡單,有啲膠嘢你唔處理,就一路衰落去。當然印尼走錯過路,但你唔抗爭,就等做尼日利亞沉淪,呢篇文值得思考。

Short URL: http://wp.me/p7cGY-2FI

發表留言

Filed under 香港政治, 南洋政治

發表留言